Bez jídla obezita vzniknout nemůže

pátek, 17. února 2017

4_diet.jpg

Tak jako všude, i v lidském organismu platí, že nepřibereme, pokud příjem energie bude v rovnováze s jejím výdejem. Energie se tedy ani zde neztrácí a je tedy nanejvýš logické, že se musíme starat nejen o příjem, ale také výdej, inými slovy kontrolovat nejen to, co a kolik toho jíme, ale také se starat o to, kolik toho vydáme.

V praxi to znamená:

  • Zavést do svého programu pravidelnou fyzickou aerobní aktivitu, tedy nejméně 2 x týdně se musíme programově zapotit a zadýchat (plavání, běh, běžky, kolo, aerobic, atp). Sjezdové lyžování, golf, jóga ani šachy ke zvýšení energetického výdeje nepřispívají.
  • Trvale se vystříhat energeticky bohatých látek, které jsou v dnešní době organismu většinou úplně k ničemu, pokud mu vysloveně neškodí (rychlé cukry, živočišné produkty všeho druhu, kravské mléko a produkty z něj, alkohol).
  • Naučit se jíst pravidelně 4 x denně, s minimem jídla na noc
  • Navyknout si jíst poloviční dávky jídel oproti stavu před redukcí.
  • Uvědomit si, že potraviny, které jsou předmětem masivních reklamních kampaní, jsou obvykle zdraví nejméně prospěšné.

Několik praktických rad pro období po redukci tělesné hmotnosti

  • Kupte si odšťavňovač a připravujte si 1x denně zdravý přírodní džus z ovoce a zeleniny.
  • Všechny potraviny si kupujte v BIO kvalitě.
  • Naučte se číst obaly a příbalové informace, abyste věděli, co kupujete a jíte
  • Maso z teplokrevných zvířat a produkty z něj přestaňte jíst úplně nebo důsledně aplikujte radu našich babiček: Masa jen málo a pouze v neděli. Maso nahraďte sójou a rybami.
  • Z jídelníčku zcela eliminujte rychlé cukry a produkty doslazované cukrem nebo umělými sladidly. Pokud už musíte, slaďte medem.
  • Omezte konzumaci kravského mléka a produktů z něj.
  • Omezte spotřebu tučných sýrů, másla a vyhněte se na hony všemu, co obsahuje hydrogenované (ztužené) tuky, ať už výrobci na obalu slibují cokoliv (margaríny, rostlinné tuky, atd). Naučte se pravidelně používat kvalitní „panenské“ oleje (získané z prvního lisování za studena) a ty mezi sebou střídejte (olivový, řepkový, ořechový, atd).
  • Zcela opusťte nejškodlivější formy tepelné úpravy jídel (smažení, pečení, grilování). Upřednostněte vaření v páře a marinování.
  • Konzumujte pravidelně vlákninu, naklíčená semena a různé druhy nesolených ořechů.
  • Dávejte přednost zásadotvorným potravinám (rakovině se daří v kyselém prostředí!)-fíky, fazole, špenát, rozinky, mrkev, okurka, saláty, pohanka, ananas, grapefruit, broskve, hroznové víno, melouny, kokos, sója, meruňky, červená řepa, většina druhů ořechů, datle, brambory, kapusta, hodně zralé banány, atd.
  • Doplňky stravy již není třeba užívat, pokud je vaše stravování zdravé a vyvážené. Jako univerzální zdroj omega kyselin poslouží čerstvé ryby a panenské rostlinné oleje (střídat!). Jako sladidlo poslouží med nebo třtinový cukr.
  • Z alkoholických nápojů lze tolerovat v rozumné míře pouze víno (resveratrol), pokud jsme při jeho konzumaci schopni dodržet zásady „zdravého pití“: U mužů maximálně 4 dcl za den, u žen 2 dcl, vždy zásadně s jídlem. Víno musí být ušlechtilé, kvalitní…Krabicové víno neřadíme mezi doporučované odrůdy...
  • Kouření cigaret nedává valnější smysl, stejně jako pití kávy, i když nějakou neřest člověk mít musí.
  • Naučte se pozitivně myslet a ztotožněte se s pravdou pravdoucí: Hřbitovy jsou plné nenahraditelných lidí.