Jak efektivně a trvale zredukovat svou hmotnost

středa, 15. března 2017

V našem e-shopu najdete nepřebernou řadu přípravků různých značek, vhodných pro samoredukci...ale jak si dietu sami můžete sestavit?

a) Pokud máte nadváhu vyšší než 15 kg či zdravotní omezení  (např. diabetes, potravinové alergie, apod) doporučujeme, abyste svoji hmotnost  redukovali pod dohledem odborníka, kterého můžete najít například zde: http://www.medidiet.cz/centra-medidiet-kde-nas-najdete/.

b) Pokud se do redukce pustíte sami, nejjednodušší a nejbezpečnější cestou je projít si třemi etapami, které zajistí jednak redukci samotnou, tak i stabilizaci Vaší hmotnosti a její trvalé udržení
 

FÁZE AKTIVNÍ REDUKCE

potrvá min 10-30 dnů, během níž si sestavíte jídelníček ze 3 jídel z kategorií Proteinová jídla, Proteinové  nápoje či Hotová jídla a doplníte jej o jedno běžné jídlo bohaté na bílkoviny (viz doporučený seznam potravin)  a zeleninu v neomezeném množství ze seznamu.

příklad jídelníčku

  • snídaně – Cereálie s příchutí čokolády (kategorie Proteinová jídla Sladká)
  • oběd – Plátek kuřecího masa se zeleninovým salátem
  • svačina -  Vanilkový pudink (kategorie Proteinová jídla Ready To Eat)
  • večeře – Hráškový krém (kategorie Proteinová jídla Slaná)

Ve fázi AKTIVNÍ REDUKCE zcela vynecháte z jídelníčku veškeré sladkosti, pečivo, cereálie, pokrmy přislazované cukrem, medem, fruktózou, ovoce, ovočné džusy, škroboviny (brambory, rýže, luštěniny), sýry, jogurty, dochucovadla  (kečup, dressingy) a alkohol

 

FÁZE STABILIZACE

potrvá dvojnásobně delší dobu, než fáze předchozí  a během ní budou ve Vašem jídelníčku 2 jídla instantní (s tím, že kromě Proteinových jídel, Proteinových nápojů, Hotových jídel můžete zařadit i Proteinové tyčinky) a 2 „pravá“ hlavní jídla s vysokým obsahem bílkovin a minimálním obsahem tuků. Do jídelníčku začnete pozvolně navracet potraviny s obsahem sacharidů (ne ve formě rafinovaného cukru!) – tj. brambory, rýže, luštěniny, ovoce formou přílohy k jednomu z hlavních jídel, jídla bohatá na bílkoviny rozšíříte o nová – dle rozšířeného seznamu  a taktéž seznam povolené zeleniny obohatíte o další druhy  viz  rozšířený seznam povolené zeleniny. V této fázi lze zařadit do jídelníčku i 1 ks menšího ovoce nebo nízkotučný jogurt.

příklad jídelníčku

  • snídaně – Čokoládový dezert (kategorie Proteinová jídla Sladká)
  • svačina – menší kousek ovoce nebo 1 nízkotučný jogurt
  • oběd –  Dušené rybí filé s malou porcí brambor
  • svačina -  Citronová tyčinka (kategorie Proteinové tyčinky)
  • večeře –  Zeleninový salát s kuřecím masem

 

FÁZE UDRŽOVACÍ

abyste si svou zredukovanou hmotnost udrželi, v UDRŽOVACÍ FÁZI  setrvejte dlouhodobě, minimálně opět dvojnásobně delší dobu, než trvala fáze STABILIZACE.  Během této doby zařaďte do jídelníčku alespoň jeden z přípravků z naší nabídky, včetně nabídky Zdravý snacking (ideální např. k odpolední svačině namísto klasických sladkostí) nebo volte 1 proteinový přípravek na snídani. Do celodenního jídelníčku, založeného na pestré a vyvážené stravě již zařadíte všechny druhy zeleniny a ovoce.